torsdag 8 september 2011

Céline Anna Therese

Är det bara jag som kan bli trött på att vara en själv? Som i mitt fall, trött på att vara jag.
Jag tycker att jag är ganska intelligent, jag har pluggat på KTH, och jag har varit utomlands och jobbat. Jag är en toppentjej liksom.

Men ibland kan till och med jag börja undra hur det står till uppe på hjärnkontoret egentligen..
Jag glömmer saker hela tiden, alltså hela tiden.. Jag måste anteckna precis allting på jobbet, annars så glömmer jag bort det där superduper viktiga som jag skulle göra. Så får jag ett argt samtal från chefen som undrar vad sjutton som pågår.
Eller så glömmer jag vad jag har lagt saker. Jag är helt enkelt hopplös.
Sen när man tänker på saker man bör kunna vid min digra ålder, (25!), så ingår bla. att kunna stava sitt eget namn. =)

Nu menar jag inte att jag är helt hjärnskadad (bara lite, och det har jag faktiskt papper på, olycka 2002), men det stör mig något otroligt.
Jag är döpt till Céline Anna Therese, och de namnen har jag haft hela mitt liv, så det är ingenting nytt.
Och det är klart att det är inte ofta man behöver sina mellan namn. Men jag har alltid haft svårt att skriva Therese. Jag vet inte vad det är som gör det. Men jag stavar för det mesta det fel.
Vad är problemet? Kan det vara för många e'n? :)

Inga kommentarer: