lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag!

Glad alla hjärtans dag till alla som läser!!

Jag blev tillsagd för en vecka sedan att jag skulle skriva här oftare, "Det känns som om man träffas oftare när man kan läsa vad den andre har gjort". Det är ju fakiskt sant, så här kommer en kort rapport.. =)

Jag var ju uppe i sthlm förra helgen, det var meningen att jag skulle stannat ända tills igår, men jag kände att när allt som jag skulle göra var avklarat kunde jag lika gärna åka ner till Berget igen. Det var lite känslosamt att vara där uppe, lite för känslosamt. Jag var inte riktigt beredd på det.
Som de flesta vet, så mådde jag inte särskilt bra den sista tiden uppe i Sthlm. Vilket kom tillbaka till mig lite när jag nu var uppe. Det var lite för många frågor om vad jag jag har för planer med mitt liv, varför jag som CLubMästare inte är uppe och sköter mina uppgifter, hur jag kund ta studieuppehåll och om jag någonsin planerade att komma tillbaka.
Och problemet är, jag kan inte svara på nån av frågorna.. Det enda jag såg och kände när jag kom ner hit var ett ljus i tunneln. Jag har inte orkat tänka tillbaka.

Men jag kan inte säga att jag inte hade trevligt när jag var uppe på "semester".. jag gick omkring på stan och var turist, väldigt skönt att bara vara.
Jag var på MIdvinterblotet, en av de största studentfesterna som sker under året. Jag hade superskoj och träffade alla mina vänner. Det var helt klart höjdpunkten. Jag har väldigt fina vänner, men dom är väldigt långt bort känns det som. Och innerst inne är jag rädd att bli bortglömd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Varför är du rädd för att bli bortglömd?
Om dina vänner är riktiga vänner, med allt vad vänskap skall innebära glömmer de inte bort dig.
Riktiga vänner kan bo på varsin sida om jordklotet och ändå aldrig glömma bort varandra.När man träffas är det som man aldrig har varit borta från varandra.
Både mail, chat, sms m.m. gör att man kan hålla kontakt med varandra 365 dagar om året.
Att bli bortglömd beror inte på den som blir bortglömd, det beror på att de vänner som man trodde var vänner visade sig vara vänner som man kan vara utan, alltså inga riktiga vänner.