tisdag 24 mars 2009

Mitt liv har varit knasigt den senaste tiden

Jag är så fascinerad att folk är intresserade av att följa min blogg. Det är ju inte siktigt så jag bara spottar ut inlägg =)
Men jag uppskattar det oerhört mycket. Det har hänt så himla mycket den senaste tiden, att jag knappt kommer ihåg allting. Får nästan ta det i punktform:

*I onsdags (tror jag det var), upptäckte jag att Kola(min 10månaders mopsvalp), var väldigt röd i öronen. Sen lite senare på kvällen såg man att hon hade svullnat upp lite och att öronen var väldigt tjocka. Men antog att det inte var någon fara, att hon nog bara fått en allergiskreaktion och att vi skulle ge henne lite cortison, så skulle det lugna sig. Och efter att varit hos veterinär och dom har gett henne mer cortison trodde vi ju att det skulle bli bra. Men under fredagen så fick hon som en stor bula(som en golfboll) på huvudet och benen blev dubbelt så tjocka. Så vi satte oss i bilen och åkte ner till Gbg för att lämna in henne där. Vilket nog inte var någon toppenidé. Hon hade varit livrädd och inte ätit någonting under hela vistelsen. Men nu är hon hemma igen, men vi vet fortfarande inte vad hon blev allergisk mot.

*Tidigt på lördag morgonen så åkte jag upp till sthlm för att träffa min australiensiska syssling(vi försökte reda ut släktskapet och kom fram till att vi nog var sysslingar), och hennes kompis. Jättegulliga och trevliga tjejer. Jag som brukar anse att jag är rätt bra på engelska, fick total tunghäfta. Eller det kändes som om jag fick det iaf. Dom pratade ju non stop, och jag som var trött från nattens resa till gbg(föregående *), hängde inte riktigt med. Jag förstod ju allt och visste vad jag skulle säga. Men huvudet hängde inte med. Men jag hade som sagt super skoj, och det var precis vad jag behövde.

*Igår var jag på roadtrip med lillebror och mamma. Lillebror hade hittat en bil i Mjölby, som han ville köpa. Det roliga var att han hade inte tänkt på att han skulle betala soppan för bilresan. Så vem gjorde det om inte hans snälla syster? Bilen var/är verkligen så himla snygg och fin. Så det var klart att han skulle köpa den. Dock hade han ju inte tillräckligt mycket pengar med sig. Mannen ville ha 3000 mer än vad Lillebror hade med sig. Vem tror ni förde över 3000 kr till honom då? Inte kan det väl varit hans syster?
Så jag la alltså ut drygt 4000kr, och vad fick jag för det? Jo en bilresa på 45 mil, och en förhoppningsvis glad bror. =)

Och här sitter jag nu. Har håltimme på 4h (kan man säga håltimme när man är lärare?). Min Ma A-klass hade prov idag, och Ma D-klassen har imorgon. Så det är full fart hela tiden. Men det kan vara rätt skönt ibland. Då har man nåt att göra.

Inga kommentarer: