torsdag 12 mars 2009

Ny energi

Tänk dig följande, du är på väg till jobbet, trött som bara den. Allt känns lite segt och tråkigt. Men så parkerar du(för er som har tur att kunna åka kommunalt alt gå, tänk då närmar er jobbet), och ska då gå de sista metrarna till jobbdörren.

Då helt plötsligt börjar den här låten skråla i dina öron. Först nu inser du att solen faktiskt skiner, och du känner att du börjar gå i takt till musiken.
Det hände mig idag, allt blev så mycket lättare och jag kunde unna mig ett leende. Eller leende var väl i i underkant. Jag började nynna och digga som sjutton. Mina elever såg lite tveksamma ut när de såg mig dansa in genom ytterdörren. Men det kan jag bjuda på. =)

Idag fick jag dessutom en av de roligaste kommentarerna jag hört på väldigt länge. Mina ettor (på gymnasiet alltså, 16åringar), ansåg att dom inte hade lust att räkna mer matte på lektionen och skulle snacka istället. Så dom satte igång att snacka och kackla, tills hela klassrummet var som ett stort hönshus. Det var inte så långt kvar på lektionen bör jag nog tillägga..
Men så kom det upp massa olika saker, bland annat att några av tjejerna tyckte att man som kille skulle raka sig under armarna. (Vilket jag faktiskt kan hålla med om.) Men då fick dom iaf igång klassens "självutnämnda coola-kille" tillika pratkvarn. Och han började pladdra om varför man som kille inte skulle raka sig under armarna.. *suck*. Men iaf som han fram till att han minsann rakade sig på ett annat ställe, ett ställe som jag inte tänker dra upp här. Nu kände jag att jag ville lägga mig i diskussionen och sa att då var det ju isf bättre att raka sig under armarna..
Då vänder sig en av tjejerna till killen och säger: "Haha, där ser du! Till och med fröken säger det. Och hon är ju flera generationer äldre än dig."
Tack för den sa jag, och frågade hur gammal dom trodde jag var egentligen =)

Inga kommentarer: