fredag 7 maj 2010

Naturens gång

Jag vet inte om jag har skrivit om kaninerna i något tidigare inlägg, men tänkte jag skulle ta upp det nu.
På markerna runt mitt jobb så är det hundratals, kanske tusentals kaniner som skuttar runt. Det är underbart att kolla ut genom fönstret och se små kaniner som skuttar omkring. Men dom senare dagarna har det varit en annan besökare som mina arbetskompisar har spanat efter. Det har varit en räv som visat sig lite då och då. Det är klart att det kan finnas fler rävar, men eftersom vi bara sett en i taget, så får blir det kort och gott en enda räv häromkring. =)
Så idag var det nån som tittade ut och till sin förtjusning såg räven på gräsmattan utanför. Vilket gjorde att majoriteten av mina medarbetare rusade till fönstret att få se det djur som gäckat oss i veckor. Folk började tro att det var som Nessie (Loch ness-odjuret). Men iaf, räven var där utanför, men låg blixtstilla. Det var som om den smög på någonting. Rätt som det var flög den upp och knipsade en kanin-unge.

Jag såg det inte, men jag fick det berättat för mig. Räven gick från söt till en mördare. Jag förstår att folk tog illa vid sig. Men det är ju naturens gång. Även rävar måste äta, och idag råkade det vara en kanin.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Celine!
brukar kika här emellanåt, för att uppdatera mig om hur du har det. Hoppas att allt bara är bra. Efter att ha läst här vill jag bara säga: TA INTE SKIT! Sträck på ryggen och gå högt med huvudet. Din mormor kan ta sig där solen inte har lyst på länge. DU är UNIK för att du är du passar det inte andra så är det deras problem. Stora kramar Maria